Nieuwe borsten voor mevrouw S.
Gratis websitetips
Sinds een jaar heeft Google een nieuwe dienst waarbij het Google bedrijfsprofiel de mogelijkheid biedt om vragen te stellen aan de community. Als je zoekt op de naam van een bedrijf via Google zoeken of Google Maps worden alle gegevens van het bedrijf getoond en is een knop “Stel een vraag” zichtbaar. De gemiddelde bezoeker denkt daarmee direct in contact te komen met het bedrijf voor een vraag of opmerking. Echter deze dienst wordt niet geboden door het bedrijf maar door Google zelf, de vraag wordt daarom ook publiekelijk gesteld en met één klik is voor anderen zichtbaar wie welke vraag gesteld heeft of antwoord geplaatst.
Privacy ernstig geschonden
De vraag van mevrouw S. aan een kliniek wat het kost om een oude borstprothese te laten verwijderen was vast niet bedoeld om publiekelijk gesteld te worden, waardoor de privacy van deze persoon ernstig geschonden is. Zoals hieronder te lezen is, was zelfs een reageerder verbaasd, dat een dergelijke vraag publiekelijk gesteld werd.
Neem de AVG/GDPR-wetgeving serieus
Dergelijke privacy schendingen hebben ervoor gezorgd dat nieuwe Europese regels zoals de AVG/GDPR-wetgeving in werking zijn getreden. Met deze wetgeving hoopt de overheid grote bedrijven zoals Google en Facebook makkelijker te kunnen dwingen om meer aandacht te besteden aan de privacy van hun klanten. Het voorbeeld van mevrouw S. laat zien dat hier nog werk aan de winkel is om deze nieuwe wetgeving beter te handhaven.
Geen juristenvoer
De nieuwe AVG-wetgeving is door veel bedrijven serieus opgepakt, maar veelal blijft het steken in een juridisch indekken en niet een praktische implementatie van de wet door de privacy van klanten beter te beschermen. VIP Marketing heeft voor zijn klanten daarom niet alleen de juridische kant van de AVG-wetgeving geregeld, maar ook de technische maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat klantgegevens en reacties via de website nooit publiek toegankelijk kunnen worden.
Check jouw website
Laat je niet misleiden dat de AVG-wetgeving een juridisch vraagstuk is en dat een paar aanpassingen aan je website het probleem oplost. Het op juiste wijze implementeren van de AVG-wetgeving in je website en processen vraagt een doordachte aanpak. De klanten van VIP Marketing kunnen hierop rekenen. Wil je zeker weten dat het bij jouw website ook goed geregeld is? Vraag dan hier de ongezouten Website Quickscan aan en ontvang gratis 5 concrete verbeterpunten waarmee je gegarandeerd meer winst uit je website gaat halen.
Wij vertellen geen sprookjes