085 - 130 16 69 Maak een afspraak 
Zoeken Zoeken...

Maak het verschil met de principes van Cialdini

Ken jij ze al? De 7 principes van Cialdini? Beïnvloedingsprincipes worden het ook wel genoemd en wij vinden ze geweldig. Niet omdat we van theorieën houden, maar omdat we hebben gemerkt dat die principes gewoon werken. 

Bekijk onderstaand voorbeeld en ervaar zelf het verschil bij een tekst met als onderwerp: Supersnelle websites van VIP Marketing:

❌ Tekst zonder de principes van Cialdini

VIP Marketing ontwikkelt websites. Wij zorgen voor optimalisatie van laadtijden en snelheid is een aspect dat we serieus nemen. Onze diensten omvatten snelle webhosting en efficiënte code voor uw website. Onze technologie is altijd up-to-date. Wij kunnen uw website snel maken.

✅ Tekst met de principes van Cialdini

Raak jij ook gefrustreerd als je weer eens te lang moet wachten tot een webpagina geladen is? Dat begrijpen wij helemaal. Laat ons jou een voorproefje geven van echte efficiëntie met een gratis snelheidsanalyse van je huidige site. Je ziet op deze manier zelf wat wij voor je kunnen doen, zonder verplichtingen.
Stap ook in de voetsporen van ambitieuze bedrijven die ons hun vertrouwen hebben gegeven en nu genieten van een razendsnelle website met als gevolg meer leads, meer aanvragen en meer verkopen. Door te kiezen voor een samenwerking met VIP Marketing, ga je een commitment aan dat staat voor groei en snelheid. Vertrouw op de expertise die we in huis hebben en maak nu de slimme keuze voor je online aanwezigheid. Mis deze kans niet, want snelheid is tegenwoordig geen luxe meer, maar een noodzaak. 

 

Je ziet het zelf, in de tekst waarin we Cialdini principes hebben verwerkt, zie je veel meer beleving terug. En die beleving is waar mensen op aanhaken. We weten tenslotte allemaal dat een verhaal veel meer tot de verbeelding spreekt dan een feit.

Facts tell, stories sell.

Wat zijn de 7 Cialdini principes precies?

De principes van Cialdini zijn echte verschilmakers in je tekst. Onderstaand hebben we ze voor je op een rijtje gezet, uiteraard met een voorbeeldje. Vind jij alle voorbeelden ook op onze eigen website terug?

Wederkerigheid

Mensen voelen zich verplicht om terug te geven wanneer ze iets ontvangen. Op een website pas je dit principe toe door iets van waarde aan te bieden, zoals een gratis e-book, een proefperiode of een ongezouten website audit in ruil voor contactgegevens.

Commitment en consistentie

Mensen willen consequent zijn met wat ze eerder hebben gezegd of gedaan. Moedig bezoekers aan om kleine commitments te maken op je website, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief, wat kan leiden tot grotere acties zoals een aankoop.

Social proof (sociale bewijskracht)

Mensen kijken naar het gedrag van anderen om te bepalen wat juist is. Toon klantbeoordelingen of case studies op je homepage om vertrouwen op te bouwen en aan te tonen dat anderen je product of dienst waarderen.

Cialdini certified gold agency

Autoriteit

Mensen volgen het advies van experts en autoriteiten. Zorg ervoor dat je homepage je expertise en geloofwaardigheid laat zien, bijvoorbeeld door onderscheidingen, certificaten of vermeldingen in de media te tonen. Ons keurmerk als Cialdini Certified Gold Partner laat bijvoorbeeld duidelijk zien dat we echt weten waar we over praten.

Schaarste

Mensen hechten meer waarde aan dingen die schaars lijken. Je kunt dit op je homepage benutten door een aanbod als tijdelijk of exclusief te presenteren, wat aanzet tot snelle actie. Let op, houd schaarste wel geloofwaardig. Op je website zetten dat je event bijna vol is en dan op de cursus aankomen en volop lege stoelen zien, maakt je geen geloofwaardig bedrijf.

Sympathie

Mensen zeggen sneller ‘ja’ tegen individuen die ze kennen en leuk vinden. Niet alleen je bedrijf heeft waarde, maar ook je persoonlijkheid is waardevol. Niet voor niets is de over ons pagina vaak één van de meest bezochte pagina's op een website. Maar ook een sympathieke tone of voice, en content die aansluit bij de bezoekers roepen sympathie op.

Eenheid

Dit principe gaat over het delen van een identiteit met anderen. Laat op je homepage zien dat je dezelfde waarden en overtuigingen deelt als je doelgroep, bijvoorbeeld door maatschappelijke betrokkenheid of je inzet op het gebied van duurzaamheid te benadrukken.

 

Hoe gaan we het verschil maken op jouw website? Wij denken graag met je mee om de principes van Cialdini ook voor jou te laten werken.

Wij kunnen niet wachten!

Kies ook voor VIP Marketing

Laat vandaag nog jouw gegevens achter en één van onze marketeers neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Wij maken van jouw website een Money Maker.

Daarom kies je voor VIP Marketing