079 - 343 67 97

​‘We doen wel vrouwen maar knippen ze niet’

Slechte reclame en andere tips om top of mind te worden

Gratis website tip van Lillian

Slechte Slogans heeft de slechtste slogan van 2018 uitgeroepen. De winnaar was er geknipt voor: ‘We doen wel vrouwen maar knippen ze niet’ van een mannenkapper in Brabant. Mijn persoonlijke favoriet en tweede runner up: ‘Voor ieder reetje een Aarts wc'tje’. Op de wc van VIP Marketing staat trouwens ook een leuke: ‘Less is More’.

Is slechte reclame ook reclame?

Is slechte reclame ook reclame? Dat is een retorische vraag. Maar we kunnen meer leren van deze slogans. Als je top of mind wil zijn dan zorgen de volgende tips ervoor dat jouw boodschap beter wordt onthouden:

TIP: Choqueer en overdrijf

De slogans zijn wat vrouwonvriendelijk en grof en daardoor raakt het je. Je vindt het óf heel grappig óf heel asociaal. Maar één ding is zeker: je hebt het er de volgende dag met je vrienden over! Moet je je eens voorstellen: een man die met zijn hamer een brandende computer aan gort slaat. Deze aangedikte beelden zie je op de website van onze klant en ICT bedrijf CompSolution.

TIP: Gebruik storytelling

Zag je de man in de vorige tip helemaal voor je? Zo sterk is de kracht van storytelling. Is dat moeilijk toe te passen voor je eigen bedrijf? Helemaal niet! Zet op papier wat jou heeft gedreven om je bedrijf te starten. Vind je het moeilijk om tot de kern te komen? Laat het ons dan doen, dan heb jij tijd voor wat jou drijft.

TIP: Herkenning doet wonderen

Computerfrustraties spreken trouwens tot de verbeelding. Iedereen herkent de ergernissen bij het aanzicht van zandlopers. Als je de problemen van jouw klant weet te pakken in een zin, afbeelding of video hangt iedereen aan je lippen.

TIP: Een rijm is het geheim  

Heb jij ook wel eens moeite met het onthouden van belangrijke zaken, maar schud je de teksten van een liedje zo uit je mouw? Dat is niet vreemd, want rijmen zorgt ervoor dat we dingen beter onthouden. Moet je dan een Sinterklaasgedicht van je marketinguitingen maken? Weer zo'n retorische vraag. Gebruik het subtiel en alleen als het bijdraagt aan de boodschap.

TIP: Alliteratie trekt Altijd Aandacht

Net als rijmen onthouden we ook zinnen waarvan de eerste woorden allemaal met dezelfde letter beginnen beter. Andere woordkunsten werken ook. Ken je deze? Als vliegen achter vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegensvlug. Ooit als kind gehoord en ik vergeet ‘m nóóit meer. Jij nu ook niet meer. Graag gedaan.

TIP: Gebruik woordgrapjes

Voor Rederij Staets bedachten wij de zin: ‘Wij zeggen waar het op Staet’. Flauw? Wellicht. Maar het brengt wel een lach op je gezicht en je weet meteen waar Staets voor staat. See what we did there?

De VIP behandeling

Ik, als echte taalnerd, word laaiend enthousiast van dit soort zaken en denk dan ook graag met onze klanten mee over hun (website) marketing. Ook benieuwd hoe zo’n VIP behandeling eruit ziet? Vul dan onderstaand formulier in of bel 079 - 343 67 97.

Vragen of twijfels over je huidige website?

Wij vertellen geen sprookjes

Aanhef *

Direct contact

VIP Marketing is het full service website marketingbureau dat geen sprookjes vertelt. Wij doen al het werk in hosting, technologie én marketing. Zo gaat jouw website geld opleveren!

079 - 343 66 61

Website Quickscan